wtorek, 1 września 2015

Szkoło Szkoło jak sie masz?

Witajcie moje kochane.

Dzis jest dla wielu z Was ważny dzień. Rozpoczęcie roku szkolego!
Tak moi mili wakacje za nami i pora na nauke!

Wiele, wielu z Was uważa szkołę za zło konieczne. Codzienne wstawanie, lekcje, zaadania domowe, mniej swobody... Uważacie to za koszmar. Nie ma nic gorszego od wczesnego wstawania do szkoły.

Znam te narzekania bo sama chodziłam do gimnazjum ,liceum... Ale czy takie narzekanie jest nam potrzebne? czy szkoła to rzeczywiście zło konieczne?

Każda osoba w wieku szkolnym (9-18 lat) chce już zakończyc szkołe i być dorosłym.Ale żadne z was nie mysli o tym,że aby przeżyć w dorosłym świecie należy mieć przynajmniej mature!
Marzycie aby zarabiać dużo pieniedzy? Należy dostać sie na dobre studia i trwać w swoim postanowieniu.

Pani z matematyki nie czepia się was tylk dlatego że was nie lubi. A tylko dlatego że chce abyście zdali sprawdziany, abyście nie mieli kłopotów z zagrożeniami. Każde z nas marzy o wakacjach bez przymusu nauki bo w sierpniu poprawka.

Wracając do dorosłego świata to nie jest wcale lepiej. Tak! My dorosli wstajemy wcześnie rano, idziemy do pracy, sprzątamy, gotujemy itp.....Sami chcemy wrócic do szkolnych lat i nie miec tylu obowiązków co teraz!

Sama miałam w liceum nauczycielke matematyki, która całe liceum nie tylko mnie nie lubiła co było oczywiste ale i odradzała a nawet sugerowała nie dopuszczenie mnie do matury.... Byłam w pierwszym roczniku,który zdawał mature z matematyki. Tak bardzo chciałam jej udowodnic,że się myli. Chciałam jej udowodnic,że jej gadanina pod tytułem "nie idz na studia idz na zmywak" to tylko jej fanaberie!
I tak jak zebrałam sie w sobie. Siedziałam przez cały rok i uczyłam sie do moich przyedmiotów maturalnych. Pewna siebie poszłam na mature i zaliczyłam! TAK NAWET MATEMATYKE ZALICZYLAM  a mojej matematyczce było głupio!
Warto było zrezygnowac z internetu, koleżanek, chłopaków  zeby nie dac jej satysfakcji!

Dziś mam 22 lata. Mieszkam w Niemczech, studiuje Chemie i Biologie. Studiowałam tez przez rok Informatyke. Mowie biegle w 4 jezykach obcych.. Dzis uwazam ze szkola to jednak ważna instytucja. Gdyby nie szkoła nie byłabym tym kim jestem dziś. Może warto zmienic swoje podejście? Może warto obrac sobie cel i własnie poprzez swoja ambicje nie dac nikomu satysakcji ze ktos jest lepszy?

Każdy z nas rodzi sie z takimi samymi szansami. Nikt nie jest z góry lepszy czy gorszy.

Jakie macie plany na przyszłość ?
Studia? a moze odrazu praca?

Ppapatki

1 komentarz:

  1. Zdecydowanie się zgadzam! Bardzo wiele zawdzięczam szkole, także przedmiotom, których nie znosiłam.

    OdpowiedzUsuń