czwartek, 30 lipca 2015

Soczewki kontaktowe? Czy jednak lepiej okulary?

Czesc

Dzis przychodze do Was z postem tak bliskim mojej osobie. A mianowicie soczewki vs. okulary.


Od ponad 6 lat nosze okulary. Jestem juz przyzwyczajona do tej codziennej rutny: przecieranie szkiel, zmienianie okularów korekcyjnych na okulary przeciwsloneczne, podrazniony nos od silikonowych nosków na okularach....
W mojej torebce musze zawsze nosze plyn do mycia szkiel, szmatkie z mikrofibry, etui oraz okulary przeciwsłoneczne. Wszystko to zajmuje swoje miejsce. Jazda samochodem w sloncu tez jest uciązliwa. Jezeli sciągne okulary korekcyjne i zaloze przeciwsloneczne to widze gorzej i moge spowodowac wypadek. I tak kolo sie zatacza. Sportu tez nie moge uprawiac bo musze sciągnac okulary zeby ich nie zniszczyc.



Powiem szczerze mam tego dość!!!

Ale czy jest jakas alternatywa? 
TAK!!
Soczewki kontaktowe!
Czym jest zatem soczewka kontaktowa?
Soczewka kontaktowa (niewłaściwie nazywana też szkłem kontaktowym) – soczewka umieszczana bezpośrednio na rogówce oka. Służy do korygowania wad wzroku, pełni funkcje opatrunkowe lub kosmetyczne (np. zmiana koloru oczu)

Soczewki dziela sie na jedniodniowe, dwutygodniowe, miesieczne, trzymiesieczne, polroczne i roczne.
Odpowiednie dla naszego oka soczewki moze tylko dobrac okulista badz optyk! Nie dobierajcie sobie sami soczewek bo zrobice sobie krzywde. 

Sama postanowilam sprawic sobie soczewki wiec wykonalam swoj pierwszy krok ku dobrze dobranym soczewka, które skoryguja moj wzrok i ulatwia zycie,

skierowalam sie w tym celu do optyka w Fielmannie 
Pani optyk była niezwykle mila i przeprowadzila kompletne badanie wzroku. Sprawdziła ostrosc wzroku, krzywizne oka, wilgotnosc oka. Nie mam zadnych przeciwwskazan do noszenia soczewek. Potem przyszedl czas na pytania, wątpliwosci, mity i fakty. 
Pierwszym pytaniem jakie zadała mi pani optyk bylo dlaczego chce nosic soczewki. Moja odpowiedz byla dosc  oczywista. Chce ułatwic sobie zycie,miec wiekszy komfort widzenia, moc nosic bez obawy okulary przeciwsłoneczne, moc uprawiac sport, jezdzic na rowerze itp.

Na postawie mojej odpowiedzi dobrano mi soczewki. W moim przypadku moge nosic albo dwutygodniwe albo miesieczne. Oko w moim wieku ciągne sie zmienia, wiec nie moge pozwolic sobie na soczewki o dluzszym okresie uzytkowania,gdyz poprostu zrobie sobie krzywde, a tego nikt nie chce. 
Pierwszym moim pytaniem bylo czy wkladanie i zde3jmowanie soczewek boli?
Oczywiscie ze nie! Material jest tak delikatny, ze nie jest odzywany. Pani optyk zapewnila mnie ze wszystkiego mnie nauczy. Wszystko jest kwestia wprawy. 
Jestem blogeka wiec czest sie maluje, daltego tez zapytalam czy moge wykonywac makijaz? Moge! ale musze pamietac aby najpierw zalozyc soczewki a potem sie pomalowac. 

Wiecej pytan nie miałam. Po rozmowie z pania optyk ustaliłam termin na "przymiarke" soczewek. A bedzie to wygladało w nastepujacy sposob:
Przychodze do optyka na umowiona godzine. Pani optyk zaklada mi soczewki tlumaczac jak sama prawidlowo powinam to robic. Po zalozeniu ide na godzine na miasto aby moc wyprobowac soczewki w praktyce. po godzinie wracam do optyka. Soczewki zdejmuje mi pani optyk oraz pokazuje przy okazji jak prawidlowo je pielegnowac. Odbywam rozmowe na temat moich odczuc, komfortu, pierwszych wrazen. Jezeli wszystko bd ok to zakladam soczewki juz sama i w nich pozostaje jezeli nie trzeba szukac dalej. 

Po dopasowaniu soczewek nalezy umowic sie na nastepna wizyte za pol roku aby moc ponownie zadac wzrok oraz ewentualnie dobrac nowe soczewki.

Powiem szczerze ze z jednej strony troszke przeraza mnie samodzielne zakladanie i sciaganie, z drugiej strony ciesze sie ze nie bd juz musiala nosic okularów.

A wy co wolicie soczewki czy okulary? 
Jezeli nosicie soczewki macie dla mnie jakies rady?

Dajcie znac w komentarzach!
Czesc!

2 komentarze:

  1. Ja na szczęście nie muszę się tym martwić! Nie mam problemów ze wzrokiem!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń